كوچك يا بزرگ كردن بخش :.معرفی
1401/8/10 سه‌شنبه

یکی از روش های پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می باشد که ثبت نام آن توسط سازمان سنجش صورت گرفته و به دلیل ساختار متفاوتی که دارد علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است. شرکت در این آزمون مستلزم داشتن شرایط و ضوابط خاصی است که همزمان با آغاز فرایند ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

متقاضیان ادامه تحصیل در فراگیر دانشگاه پیام نور 1402 در صورت داشتن شرایط مذکور می توانند به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام پرداخته و با مطالعه منابع مفید، آمادگی لازم را برای حضور در جلسه آزمون کسب نمایند. در ادامه به تشریح مهم ترین بندهای مربوط به شرایط قبولی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ می پردازیم تا داوطلبان آگاهی لازم در این خصوص را کسب نمایند.

فراگیر پیام نور چیست ؟

دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین شبکه آموزش عالی کشور، علاوه بر روش های متداول پذیرش دانشجویان نطیر ثبت نام در کنکور ارشد، از طریق سایر راه ها نیز اقدام به پذیرش دانشجو به صورت با آزمون یا بدون آزمون می نماید. ارشد فراگیر ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ نیز یکی از شیوه های پذیرش دانشجو در مقع ارشد این دانشگاه است.

در شیوه پذیرش دانشجو از طریق فراگیر، دانشگاه پیام نور از طریق سایت sanjesh.org دفترچه ای را تحت عنوان دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور منتشر می کند که در آن تمامی جزئیات ثبت نام و همچنین منابع مهم آزمون فراگیر توضیح داده شده است. داوطلبان پس از مطالعه کامل آن می بایست در موعد مقرر به سایت سنجش مراجعه کرده و اقدام به نام نویسی و در نهایت مطالعه منابع لازم نمایند.

نام دیگر ارشد فراگیر پیام نور، دوره دانش پذیری است. به این معنا که داوطلب پس از ثبت نام در آزمون ارشد فراگیر پیام نور 1402، باید منابع درسی خود را تهیه کرده و مطالعه نماید. سپس در کنکور ارشد فراگیر شرکت کرده و در صورت قبولی از ترم دوم وارد دانشگاه شود. در واقع دوره دانش پذیری به عنوان ترم اول محسوب شده و پس از آن داوطلب به عنوان دانشجو وارد ترم 2 دانشگاه می شود.

اکثر داوطلبان در خصوص پایان نامه ارشد دوره فراگیر سوال می پرسند که آیا کنکور ارشد فراگیر نیز دارای پایان نامه می باشد یا خیر. بله، تمامی دوره های کارشناسی ارشد دارای واحد پایان نامه بوده و تنها در صورتی که دانشجو شیوه تحصیلی خود را با اجازه دانشگاه به آموزش محور تبدیل کند می تواند بدون پایان نامه فارغ التحصیل شده و کل واحدهای ارشد فراگیر را پاس نماید.

موسسات زیادی هستند که با تماس با داوطلبان سعی در جذب آن ها به آموزش فراگیر دارند و از جملاتی همچون اتمام مهلت ثبت نام ارشد فراگیر استفاده می کنند. داوطلبان توجه داشته باشند که تنها مرکز رسمی ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org این می باشد و مدرک رسمی و دارای اعتبار فراگیر نیز تنها به وسیله دانشگاه پیام نور اعطا می گردد. بنابراین فریب سایر مراکز ثبت نامی را نخورده و تنها پیگیر اطلاعیه های سازمان سنجش باشند.

بيشتر